Miten ihmeessä treenaamisen, työn ja perhe-elämän saa mahtumaan samaan kalenteriin?

picture-calendar-07

Me OptimaTriathlonin valmentajat emme ole nykyisiä emmekä entisiä huippu-urheilijoita. Emme myöskään ole vielä huippu-urheilijoiden valmentajia. Mutta me olemme huippuja ymmärtämään ja neuvomaan, miten tavallinen työssäkäyvä perheellinen kuntourheilija saa sovitettua oman treenaamisensa kiireisen arjen keskelle ja harjoittelemaan tuloksellisesti.

Tämä onnistuu huolehtimalla kolmesta tärkeästä asiasta:

  1. Järkevä harjoittelu
  2. Ajankäytön optimointi
  3. Kokonaisrasituksen huomioiminen

Järkevässä harjoittelussa keskitytään määrän sijasta laatuun. Määrällä mättäminen sopii ehkä sellaiselle ihmiselle, joka pystyy rakentamaan aikataulunsa urheilun ehdoilla. Normaali kuntourheilija ei tähän pysty. Normaalin kuntourheilijan pitää pystyä käyttämään optimaalisesti hyödykseen jokainen harjoitteluun liikenevä tunti.

Kuntourheilijan tulostavoitteisiin on mahdollista päästä montaa eri reittiä. Helpointa olisi vain piirtää harjoitusohjelmaan mahdollisimman paljon tunteja ja raastaa ne läpi muusta elämästä tinkien. OptimaTriathlonissa tähän ei sorruta. Meidän yksilövalmennuksessa jokainen harjoitus on tarkoituksenmukainen.

Järkevällä harjoittelulla tarkoitetaan lajitreenien lisäksi myös lihaskunnon, lihashuollon, palautumisen ja ravitsemuksen huomioimista. OptimaTriathlonissa näihin asioihin panostetaan normaalia enemmän. Se auttaa pitämään urheilijan hyvässä kunnossa ja pienentämään riskiä turhille loukkaantumisille ja sairastumisille. Myös kisavauhti kasvaa, kun liikkuvuus, lihaskunto ja ravinto on kunnossa.

Ajankäytön optimointi tarkoittaa erilaisia keinoja, joilla harjoittelun saa sovitettua mahdollisimman sujuvasti osaksi arkielämää.

Me OptimaTriathlonin valmentajat emme ole pelkästään valmentajia, vaan olemme itsekin kokeneita kuntourheilijoita ja samalla työssäkäyviä lapsiperheiden vanhempia. Meillä on valtavasti omakohtaista kokemusta siitä, miten treenaamiselle saa tehtyä järkevästi tilaa aiheuttamatta ylimääräistä haittaa muulle arkielämälle.

Kokonaisrasituksen huomioiminen on yhdistelmä järkevää harjoittelua ja ajankäytön optimointia. OptimaTriathlonin yksilövalmennuksessa ennakoidaan ja seurataan ihmisen koko elämän rasitusta, eikä vain pelkkää harjoittelua, kuten valitettavan usein on tapana.

OptimaTriathlonin yksilövalmennuksen harjoitusohjelmista ei tule löytymään kovaa treeniä esim. rankan työmatkan tai pitkän yövuoron jälkeen. Ei kroppa silloin ota vastaan kovaa ärsykettä. Meillä huolehditaan siitä, että kovat harjoitukset tehdään aina kehittymisen kannalta mahdollisimman optimaaliseen aikaan.

OptimaTriathlonin TriPERSONAL-yksilövalmennus on tarkoitettu nimen omaan kiireistä tai epäsäännöllistä arkea elävälle kuntourheilijalle, joka tarvitsee apua harjoittelunsa sovittamiseen osaksi arkielämää tai ohjeita järkevämpään treenaamiseen. TriPERSONAL-valmennuksessa otetaan huomioon jokaisen yksilöllinen elämäntilanne.

Valmennus alkaa alkukartoituksella, jonka jälkeen valmennettavalle toimitetaan säännöllisesti täysin hänen omien tavoitteidensa ja arkielämän aikataulujen mukaan räätälöidyt harjoitusohjelmat. Lisäksi valmentajien tuki on säännöllisesti saatavilla. TriPERSONAL soveltuu erinomaisesti myös etävalmennukseen.

TriPERSONAL-valmennuksessa on vielä paikkoja vapaina.

Ilmoittaudu rohkeasti mukaan: http://optimatriathlon.fi/tripersonal/ tai ota meihin yhteyttä, niin voimme keskustella lisää ja miettiä olisiko TriPERSONAL-valmennus sinulle sopiva vaihtoehto:

info@optimatriathlon.fi

050 483 5003 (Olli)

050 573 4787 (Tiina)

Meidän kauttamme on saatavilla myös muita valmennuspaketteja ja koulutuksia ryhmille sekä yksittäisille henkilöille.

Hyvää syksyn jatkoa kaikille!

Olli Porola, OptimaTriathlon

Olli Porola

Olli Porola

OptimaTriathlonin valmentaja ja perustaja. Tuore liikunta- ja hyvinvointialan yrittäjä ja pian lisensoitu Personal Trainer (Varalan urheiluopisto). Erityisosaamisena triathlon, aikuisten uintitekniikka, liikkuvuus ja kehonhuolto, ravitsemus sekä järkevä kokonaisvaltainen harjoittelu.
Olli Porola

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *